Bedrijven

Draag bij aan de realisatie van hét onderzoeksmuseum van Nederland

Het UMU vormt sinds jaar en dag dé plek waar samenleving en wetenschap elkaar ontmoeten. En met succes: de bezoekcijfers zijn de afgelopen jaren flink gestegen, van 20.000 in 1996 naar 75.000 in 2019. Daar is het museumgebouw niet op berekend. Na een grondige verbouwing is er bij heropening voldoende ruimte voor 100.000 bezoekers per jaar.

Het UMU ontwikkelt zich van een wetenschapsmuseum tot een echt onderzoeksmuseum. Volgens het principe van onderzoekend leren nemen we onze bezoekers actief mee in het proces van wetenschap en laten hen deelnemen aan echt onderzoek. Door de verbinding met Universiteit Utrecht kunnen steeds nieuwe inzichten en methoden met het publiek gedeeld worden. Het UMU wordt een plek waar de nieuwsgierige bezoeker zelf onderzoek kan doen, onderzoek kan volgen en zo de wetenschapper in zichzelf kan ontdekken.

Dankzij de financiële steun van de Universiteit Utrecht kunnen we het museumgebouw ingrijpend aanpassen. Het herinrichten van het museum en het ontwikkelen van nieuwe presentaties doen we met de financiële bijdrage van partners die het belang van onderzoek en wetenschapswijsheid onderschrijven.

Belangstelling om je als partner te verbinden aan het museum? Neem gerust contact op met op Anna-Maria Gobati, hoofd Marketing en Communicatie. Zij is per mail bereikbaar via a.m.gobati@uu.nl.

Uiteraard bespreken we graag de mogelijkheden waarmee wij de samenwerking invulling geven en, als dat wenselijk is, vervolgens zichtbaar maken, zowel in het museum als met verschillende andere communicatieve uitingen.

Slider

ANBI status

Het Universiteitsmuseum is door de belastingdienst aangemerkt als algemeen nut beogende instelling (ANBI). Hierdoor zijn meerjarige donaties aan het museum fiscaal aftrekbaar.

Ons verhaal en propositie

  • Projectplan
  • Onepagers
  • Tegenprestaties